Corsendonk Christmas Ale

av Pesadelo

Jo, det har varit ölsläpp idag och jag var bra sugen på att öppna en Bourbon County eller en Neb, men den här ölen lockade med sitt nätta format och jag kände att julen snart inte längre kan firas, så det blev den här lilla flaskan.
När jag häller upp den tornar ett pissgult skum upp sig, men det sjunker snart undan och lämnar efter sig en brun vätska med lite skumöar. Doften är metallisk, järn, och jästig med en aning russin. Jag minns ölen som på tok för söt, och söt är den, på gränsen till sliskig, men det funkar för mig idag. Lite fikonsmak/känsla av sötman som inte uppvägs av någon form av fräsch smak. Idag gillar jag den här som sagt, men den är fortfarande för söt för att bli en favorit. Förra året tyckte jag såhär.
Men jag köpte den igen. Och det gjorde jag ändå rätt i.
Betyg: 6.5/10

20130201-212659.jpg

