Göteborg

av Pesadelo

Jag var i Göteborg i helgen. Där passade jag på att besöka Ölrepubliken och Tre små rum. Hamburgaren på Ölrepubliken var bra, även om brödet var undermåligt. Köttet var perfekt stekt och väldigt välsmakande. Likaså tillbehören och såsen. Till denna dracks en Rainbow Warrior från Närke Kulturbryggeri. Bra öl som alltid från detta bryggeri. Till efterätt blev det en Traquair House Ale. Fantastiskt god öl för maltsugna hopofobiker (om någon nu känner sig träffad av detta).
Tre små rum var kanske den trevligaste pub jag någonsin besökt. Skulle jag varit göteborgare skulle jag troligen bosatt mig där. Men det blev bara en Dugges 1/2 Idjiit. Då insåg jag att jag missat att köpa denna utmärkta öl när jag var på Systemet. Jag hade fullt sjå med att välja bland nyheterna. Men den går väl att beställa. Min fru drack en Gransus på Tre små rum som jag fick äran att slutföra. Den var fortfarande bra, men inte så imponerande som jag mindes den från Örebro Öl- och Whiskyfestival.
Här är vad jag fick med mig från bolaget:

20120905-204113.jpg

