Hamburgare

av Pesadelo

Jag har märkt en tendens hos mina medbloggare och det är att väldigt många ölbloggare snöar in på några andra saker förutom just öl.  Den kanske mest vanligt förekommande av dessa saker är Hamburgare. Jag misstänker att de flesta varit inne på hamburgare.org och sniffat på tankar, recept och inspiration till att göra sina egna perfekta hamburgare. Så även jag. Jag har bakat brödet, malt köttet, gjort baconmarmeladen och karamelliserat löken och läst alla upptänkliga tips.

Här kommer därför lite bilder på burgare jag gjort och oftast avnjutit med öl. Funderingen nu är vilken öl som är den ultimata hamburger-ölen. Jag tror mitt val faller på någon form av APA eller mindre extrem IPA. Oppigårds Amarillo ligger nära till hands, likaså Sierra Nevada Pale Ale. Kom gärna med bättre/andra förslag.

