60 minute IPA och Ten Fidy

av Pesadelo

Har druckit ett par 60 minute IPA från Dogfishhead. En väldigt bra öl utan att sticka ut. Lättdrucken och med en klar amerikansk humlesmak. Närmare en APA än en DIPA. Den skulle väl få 6.5/10 om jag betygsatte den (vilket jag tydligen nyss gjorde.

Igårkväll fick jag äran att lära känna Oscar Blues lite närmare. Jag har träffat Dale och Old Chub tidigare, och det har varit angenämt, men nu stötte jag ihop med Ten Fidy. En Imperial Stout på burk! Och vilken Imperial Stout sen! Ser ut som motorolja och lyckas färga glaset gult som en gammal död rökares bostads tak, när det är urdrucket. Smaken är full av söt kinesisk soja, mörkrostat kaffe och choklad. Sojan är mest påfallande. En underbar öl och antagligen en jag köper med mig några burkar av hem.
Betyg: 8.5/10
(kanske ser ni vad som väntar mig i bakgrunden av bilden på Ten Fidy. )

20120518-002052.jpg

20120518-002108.jpg

