Bryggplaner

av Pesadelo

Jag har varit sjuk några dagar nu och inte varit så sugen på öl. Med den här förkylningen skulle jag nog inte känt så mycket smak heller. Men jag har hunnit fundera på vad jag ska brygga härnäst. Först och främst tänkte jag testa att göra något slags belgisk Golden Strong Ale i stil med Duvel. Det blir ett enkelt recept med pilsnermalt, socker och saaz-humle. Och Belgian Golden Ale-jäst förstås. Därefter blir det en IPA igen. En torrhumlad och med MYCKET humle. Maltbasen kommer jag inte ändra på, jag är väldigt nöjd med den, men jag tror inte man kan få för mycket humle i en IPA. Köpte lite Nelson Sauvin som får samsas med Amarillo, Columbus och Cascade. Tror det blir fint och att jag i lugn och ro sedan kan planera för nästa öl, som kanske blir en vanlig Porter eller en Vete-öl. Det är i alla fall saker jag är sugen på att testa någon gång i en inte alltför avlägsen framtid.

