Guinness draught Surger

Min fru var inne på Systembolaget idag för att köpa vin. Jag bad henne att plocka med en Stone Belgo Anise imperial Russian Stout eftersom de hade sju kvar enligt hemsidan. Väl där fanns det inga öl trots att det fortfarande fanns sju enligt hemsidan. Istället blev hon av gubben där tillfrågad om jag inte ville ha en väldigt ovanlig öl, en ”Surger”. Hon sa att, ok, vi testar det. Gubben gick och hämtade en Guinnes Draught Surger och min fru som inte är jätteintresserad av öl tänkte att, jaha, det är väl inte så fantastiskt exklusivt, men kanske är det någon specialutgåva och köpte den. Först när hon kom hem insåg vi att man behöver en specialapparat för att kunna servera den. Djävla lurendrejare. Man undrar ju lite varför man gör så på Systembolaget, man lär ju inte få provision på försäljningen. Nu satt jag i alla fall med en öl som inte gick att dricka. Jag kollade runt på
Nätet om det fanns någon tanke om hur man skulle kunna få
En ok öl trots bristen på Surger-apparat. Det enda tipset jag hittade var att använda en stavmixer lite snabbt. Recensionen bygger alltså på att ölen serverats med hjälp av stavmixer istf Surger-apparat. Annars kanske den är ok.

Doft: tämligen doftlös, mest järndoft.
Smak: tämligen smaklös, ingen kolsyra. Tunn. Lite bränd smak. Syrlig. Trevlig beska. Men det är också allt.
Omdöme: nej tack. Jag tar lika gärna en Pripps, och det är inget bra omdöme, även om jag är släkt med Pripp själv.
Betyg: 2/10

20120105-201143.jpg