Imperial IPA

av Pesadelo

Jag har flaskat min Imperial IPA. FG hamnade på 1.010 ungefär, vilket innebär att den får en styrka på över 10.5 % ABV. En ganska rejäl öl med andra ord. Efter diverse korrigeringar tror jag att slutgiltigt IBU hamnar på 142. Ganska tillräckligt. Det doftade fantastiskt om den när jag flaskade den. Otroligt mycket tropisk frukt och lite geléhallon. Hoppas att det håller i sig och att den här ölen blir lika bra som jag hoppas.

Namnet tog jag efter mitt senaste inlägg om ölen, och anspelar på Ramones-låten Bop til you drop, inte skivan av Ry Cooder (även om jag gillar även honom, men då framförallt soundtracket till Paris, Texas.)

Jag gjorde denna gång etiketter med samma motiv, men i olika färgsättning. Här tre exempel:

Som synes är flaskan längst till höger inte mer än halvfull. Jag tänkte prova den imorgon, även om kolsyran kommer att behöva någon vecka till.

