SM-deltagare

av Pesadelo

Jag är nu officiellt med i en SM-tävling, om bara Posten sköter sitt jobb som de ska. Problemet är att jag inte har en aning om hur ölen jag skickat in smakar, eller om den t.o.m. drabbats av en infektion. Den är inte ens färdig med sin kolsyrejäsning. Så jag håller tummarna och får hoppas på det bästa. På fredag tänkte jag testa en, även om den då bara stått på flaska en och en halv vecka. Fördelen med detta är ju att ölen är färsk när den ska testas.

Jag tror faktiskt inte jag har tävlat i någonting sedan någon friidrottsdag i grundskolan, så det är en ny upplevelse för mig. Nu har jag egentligen inga förväntningar på resultat utan gör det mest som ett sätt att få veta vad proffstyckare upplever för smaker i mitt öl som jag inte har koll på själv.

Det känns hur som helst roligt med en tävling i hembryggning och jag ser fram emot att vara med och få smaka på andra hembryggares alster. Mer om SM i hembryggning finns att läsa på http://www.shbf.se