Att handla öl

av Pesadelo

Oftast när jag går till systemet för att handla öl, letar jag efter saker jag inte har provat innan. Ibland till den grad att jag bara dricker en bra öl vid ett enda tillfälle och sedangår vidare till nästa.

Igår hade jag en kvart över och smet in på Systembolaget. Först letade jag just efter olika öl jag ännu inte provat, men så fick jag syn på Yeti, och bestämde mig för att denna gång gå en annan väg. Jag köpte följande:

Oxford Gold från Brakspear.

Yeti Imperial stout från Great divide.

Modus Hoperandi från Ska Brewing company.

De två förstnämnda för att det två av de bästa öl jag provat inom respektive ölstil, och Modus Hoperandi för att det var den bästa IPA:n de hade inne (tyvärr hade alla West Coast Ipa från Green Flash tagit slut)

Nu ser jag fram emot att dricka väldigt god öl. Dessutom är det snart dags att provsmaka Kjelle

