Flaskning igen

av Pesadelo

Ibland känns det lite torftigt att blogga om ölbryggning. Man brygger en kanske två gånger i månaden. Sen ska man flaska, tappa till sekundär och annat som är ganska trist att läsa om. Och det är svårt att brygga mer. Man kan ju spåna fram recept i all evighet, men man vill ju hinna dricka den också.

Idag var jag ensam hemma, det blev British style dinner.

Eggs, Baked beans, Toast and Northern English Brown ale.

Världens enklaste mat, men ändå gott. Dessutom smakar brown alen alldeles utmärkt nu. Den är en perfekt måltidsdryck som inte är så stark. Lite kolasmak av de rostade humlesorterna, och perfekt avvägd beska och humlesmak (EKG).

Så var det där med flaskning. Jag flaskade min Black Power Stout. Samtidigt provsmakade jag den. Den smakade verkligen mycket, nästan lite Portvin och romsmak i den. Jag tror den kan bli hur bra som helst. Hittills är jag mest nöjd med IPA:n, men detta kan mycket väl bli i klass med den.

Här är den där bilden på flaskad öl som ni redan har sett, men nu är det andra etiketter.

